Vi har fått en Birdie till – och mer.

6 juni, 2020 av Martin Dillman

Vi är MYCKET tacksamma för att så många vill bidra till uppbyggnaden av scoutkåren, som idag är 2 år.
Bilden ovan är på Birdie 24:an ”Fågel Blå”. Båten har funnits på SBS minst 25 år och är mycket välvårdad. Vi har precis fått den av SBS-medlemmen Anders S som ägt henne de senaste 20 åren. Tillsammans med ”Vargen” kommer hon ge fantastiska förutsättningar för Utmanarna att lära sig hantera riktiga segelbåtar. Stort tack till Anders för ”Fågel Blå”och till SBS som nu jobbar för att hallplats, försäkringar etc skall fungera.

Av Uffe på SBS har vi fått ännu mer scoutmateriel som tex Stativtält, grytor, trälårar, verktyg, tågvirke mm. Samt en jättefin och jättestor knoptavla som våra scouter skall få renovera. Tack!

Med hjälp av bidragen från Odd-fellow och SBS har vi kunnat köpa fler campingkök och VHF-radio-apparater, de skall vi bl.a. använda på lägret i sommar