Bli scout i Södertälje Sjöscoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Om du vill bli medlem
För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister.

Vi tar normalt in nya scouter vid vårterminsstarten och höstterminsstarten. Erbjudande om plats ges i turordning efter datum på intresseanmälan.

Om du vill ”prova på” går det bra att komma till någon eller några av de träffar vi har, men helst i anslutning till att plats kan erbjudas. Det kostar inget att stå i kön och förpliktigar inte till något.
Fyll i uppgifterna i länken nedan så hör vi av oss till dig och meddelar när det finns plats.
Terminsavgiften för medlemmar är för närvarande 300 SEK. Av det går 125 SEK till de centrala funktionerna som försäkring, tidning etc.
Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Klicka här för att skicka in intresseanmälan.

Om du är medlem
Paus:
Ibland krockar aktiviteter och man måste välja. Om du inte kan delta på träffarna under en tid men räknar att komma tillbaka till oss inom ett år kan du ”pausa”. Meddela då det till ledarna så snabbt du kan. Vi kan då ta in den som står först i kön (tyvärr lång kö nu). Du ställs först i kön under din paus och kommer tillbaka så fort det finns en plats ledig. Under pausen skall man fortfarande vara betalande medlem och det är fullt möjligt att delta på hajker och läger, i mån av plats.

Alumni:
Om du slutar eller behöver en paus som är längre än ett år avslutar du ditt medlemsskap genom att meddela ledare eller medlemsregisteransvarig. Då får du istället möjlighet att ingå i vårt Alumnigäng. Det innebär att du kan få en inbjudan att delta i någon aktivitet ihop med oss någon gång per år. Ett sätt att hålla kontakt med gamla vänner och kanske hitta tillbaka till oss som scout, ledare eller funktionär. Som Alumni är du inte medlem, betalar inget etc. Utan deltar som gäst vid enstaka aktiviteter.