25 nov: Fysisk utmaning – vårt första försök till digital scouting

2 december, 2020 av Martin Dillman

Veckans selfie-tema hämtade vi från Scouternas målspår:
Fysiska utmaningar
Den som vågar utmana sig själv har alla chanser att vinna, lära sig mer om sig själv och utvecklas på alla möjliga och omöjliga sätt. Målspåret Fysiska utmaningar handlar både om stora saker som att genomföra en fjällvandring eller en segling, men också att tänja sina gränser genom att till exempel prova klättring, pyssla eller fixa något hantverk.

Tack för alla härliga bidrag!
-S har gett sig den på att kunna spela julmusik på julafton, och så har han sprungit.
-L har stärkt sin kropp med hantlar.
-E gör något som verkar kräva fingerfärdighet.
-O har varit på långpromenad till Lurberget och för första gången satt upp belysning i ett träd. Träning för kroppen och knoppen.
-M har varit vid vattnet. Men framförallt klättrat upp i ett träd, såg inte det först!
-N utmaning var att vara nattvakt på SBS en natt.
-V utmaning var att baka en kladdkaka.
-M försökte cykla upp för en backe som jag aldrig klarat av, gick inte, får jobba vidare på tekniken.