Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Årsstämma 16 mars 2020

18 februari 2020 08:00 - 17:00

Kallelse till Kårstämma och dagordning

Kårstämma för Södertälje Sjöscoutkår

Kårstämman är Södertälje Sjöscoutkårs årsmöte. Alla medlemmar och föräldrar, samt representant från Södertälje Båtsällskaps styrelse(vår samarbetspartner) är välkomna till vår kårstämma. Medlemmar över åtta år har rösträtt på kårens stämman och kan alltså vara med och ta beslut som rör scoutkåren.

Om någon är intresserad av att komma med som funktionär eller kanske komma med i vår styrelse är ni varmt välkomna. Vi har ännu inte fått till någon valberedning till Scoutkåren. Naturlig rekryteringsbas är bland våra föräldrar. Här kanske du kan göra en insats samtidigt som du lär känna de andra föräldrarna. Är du nyfiken kan du kontakta någon av ledarna för mer information.

Välkomna!

Datum: 2020-03-16      Tid: 18.30             Plats: Klubbhuset SBS

Dagordning

Stämman öppnas

1. Val av mötesordförande

2. Justering av röstlängd
Sammanställning av röstberättigade medlemmar på mötet

3. Val av protokolljusterare

Justeraren har till uppgift att läsa protokollet efteråt och säga till om något saknas eller om något är fel i det sekreteraren skrivit ned.

4. Fråga om kårstämman behörigen sammankallats.

Mötet är behörigt om alla medlemmar har fått en inbjudan till kårstämman.

5. Föredragande av kårstyrelsens verksamhetsberättelse, resultaträkning, balansräkning samt revisionsberättelse avseende närmast föregående verksamhetsår.

Kårordförande drar verksamhetsberättelsen. Kassör/revisor presenterar ekonomin

6. Fråga om fastställande av balans- och resultaträkningen samt beviljande av ansvarsfrihet åt kårstyrelsens ledamöter för det föregående verksamhetsåret.

7. Beslut i anledning av kårens vinst eller förlust enligt fastställda balansräkning.

Enligt förslag resultaträkning

8. Behandling av motioner till årsstämman.

Inga motioner har inkommit till tiden för utskick av dagordning

9. Fastställande av medlemsavgift, verksamhetsplan samt budget för det närmaste följande verksamhetsåret.

Föredragande Vice ordförande/Kassör. Verksamhetsplan 2020 – Gustav

10. Val av Kårordförande och Vice kårordförande

11. Val av ledamöter i Kårstyrelsen

12. Val av revisorer och revisorssuppleanter

Förslag från valberedning(styrelse i avsaknad av valberedning)

13. Val av scoutkårens delegat(er) till Scouternas stämma för tiden intill nästa kårstämman samt samma antal suppleanter för dessa om tillämpligt.

14. Val av scouternas delegater till distriktsstämman för tiden intill nästa möte med kårstämman samt samma antal suppleanter för dessa.

15. Årsmötet avslutas